Klaasipuhastajate regulaarne vahetus nii kevadisel kui sügisesel hooajal aitab suurendada liiklusohutust. Peale täkke parandust või esiklaasivahetust soovitame alati vahetada ka klaasipuhastid!
Klaasipuhastite vahetus on oluline teostada, kui:
Tuuleklaasile jäävad triibud – hoolimata sellest, et klaasipuhastid on eelnevalt puhastatud, siis suure tõenäosusega on kummiosa muutunud siiski juba rabedaks ja olukorra parandab ainult uus komplekt.
Tuuleklaasile jäävad laigud – siin võib olla tegemist sellega, et surve tuuleklaasile on vähenenud või kummiosa on vigastatud, tõsisema juhtumi korral on vaja vahetada nii varred kui klaasipuhastid.
Tuuleklaas jääb ühtlaselt määrdunuks – kummiserv on kulunud ning ei suuda niiskust, pori, puude mahla/lehti ja muud enam klaasilt eemaldada. Lahendus on põhjalik esiklaasi pesu enne uute klaasipuhastite komplekti paigaldamist.
Klaasipuhasti kriuksub – sellisel juhul võib kummiosa isegi korras olla aga klaasipuhasti vars võib olla vale nurga all esiklaasiga. Olukorra parandab kas varre füüsiline korrigeerimine või meie spetsialisti sekkumine.
Klaasipuhasti vibreerib või hüpleb – seda võib põhjustada kummiosa jääkdeformatsioon mis tekib pikaajaliselt mittekasutamisel, päikesekiirguse toimel. Ainus lahendus on paigaldada uus komplekt.
NB! Kui te omate sport-, luukpära-, universaalsõidukit või linnamaasturit siis kõik eelnev kehtib ka auto tagaklaasi klaasipuhasti kohta. Teatud ilmastikutingimuste korral määrdub tagaklaas oluliselt tõhusamalt ning vajab klaasipesuvedelikku koos heas konditsioonis oleva klaasipuhastiga!
Talvised nõuanded klaasipuhastite kasutamisel:
Kontrollige õhtuti, et kojameeste lüliti on null-asendis. Hommikul klaasile külmunud kojamehed üritavad peale auto käivitamist kohe tööle hakata ning selle tulemusena võib kojameeste mootor läbi põleda.
Kojameeste ülestõstmine ööseks säästab küll kummiosa aga lõpuks hakkab välja venima luua vedru mis surub neid vastu klaasi ning siis on peab välja vahetama juba kogu süsteemi, et saavutada klaasile ühtlast survet.
Külmunud esiklaasi ja kojameeste ülessulatamiseks tuleb autot soojendada (esiklaasisoojendus) ning puhastada klaas suuremast jääst või vajadusel kasutada jääsulatusvedelikku.
Ära alusta sõitmist jäätunud kojameestega, millega pühkimine kahjustab oluliselt esiklaasi. Samuti vastupidi – jäätunud klaasi konarused kahjustavad klaasipuhasteid.
Puhastage aeg-ajalt kojameeste harju, pestes neid sooja vee ja õrna nõudepesuvahendi lahusega. Kuivatage kojamehe harjad pehme lapiga.
NB! Kuna Eestis on aeg-ajalt kliimast tingitud erinevused väga suures temperatuurivahemikus, mis mõjutavad klaasipuhastite kummiosa hävitavalt (lisaks sool, muda, jää jne) siis ideaalis soovitatakse neid vahetada vähemalt 2 kordaaastas ehk samal ajal kui muutub suvine ja talvine kellaaeg.