Automaksude suuruse arvutamiseks soovitame kasutada nutikat kalkulaatorit. Sellega on võimalik vaadata seda, palju Sinu praeguse auto maksud saavad olema, kui ka seda, palju hakkab olema uue auto registreerimistasu ja aastamaks.
Soovitused uue auto ostuks
Mootorsõidukimaksu peale mõeldes tuleb kindlasti kaaluda läbi plussid ja miinused. Automaks kui selline jaguneb kaheks osaks – registreerimismaks ja aastamaks. Mõlemad maksud on tänaseks vältimatud, kuid registreerimismaksu puhul on veel võimalik valida sisuliselt ajaperiood, millal see tasutakse. Võimalik on valida, kas tasud registreerimismaksu 2025 aasta alguses või tulevikus. Tellides auto ja tasudes seeläbi ka registreerimismaksu kohe ära (liisingu kuumaksetega) võib olla isegi ratsionaalsem otsus kui valida auto laost ja lükata registreerimismaksu tasumine tulevikku.
Kindlasti soovitame mõelda allolevatele punktidele:
• Tellides uue auto, on Sul võimalus konfigureerida 100% Sinu vajadustele vastav sõiduk
• 2025 aastal auto soetamisel on eelis, et autot tulevikus müües on registreerimismaks juba tasutud ja ei pea autot edasi müües kauplema uue ostjaga, kes peaks tasuma registreerimismaksu, mis auto müümise hetkeks võib olla oluliselt suurema proportsiooniga sõiduki maksumusest, kui see on uue auto hinnaga võrreldes. See on asi, mille peale uut autot ostes paraku tihti ei mõelda, aga soovitame arvesse võtta.
• Registreerimise riigilõivu määrad tõusevad 2028 aastast, tõusu ulatus on täna veel kinnitamata, aga tõus kui selline on seadusesse juba kirjeldatud. Seega ostes/registreerides auto 2025 aastal väldid antud hinnatõusu juba ette.
• Sinu autol on kindlasti eelis järelturul kui auto registreerimismaks on tasutud. Kahe väliselt võrdse auto puhul, millest ühel on registreerimismaks makstud, teisel aga mitte, on selge müügieelis sellel autol, millel registreerimismaks on juba tasutud, kuna uuel omanikul ei teki kohustust registreerimismaksu maksmiseks.
• Üks olulisemaid asju on seejuures, et sõiduki registreerimismaksu saab finantseerida liisinguga. See teeb registreerimismaksu maksmise kuupõhiseks väikeseks kuumaksu osaks ja ei tähenda, et kogu makse tuleks korraga tasuda.
• Tehniliselt ei ole registreerimise riigilõiv midagi uut, ka 2025 eelselt oli vaja tasuda registreerimismaksu riigilõiv, küll oluliselt väiksemas summas 130 €.
• Eelistatud on keskkonnasõbralikumad ja madalama täismassiga autod, ehk väikesem Co2 saaste ja väiksem täismass tagavad väiksema registreerimismaksu.
• Võrreldes eelneva registreerimise riigilõivuga 130 €, on kõige taskukohasemad valikud täna pistikhübriidid ja elektriautod, mille registreerimismaks on ca 500 € ümber, ehk reaalne muutus on 370 € mis on olenevalt auto maksumusest ca 1% auto hinnast.
• Lisandub uus komponent aastamaks, mille puhul on loogika sarnane registreerimismaksule, ehk mida väiksem on Co2 ja täismass, seda taskukohasem on aastamaks.
Tulles meie salongi, arutame küsimused läbi ja proovime koos leida lahenduse, mis arvestab kõikide Sinu soovidega.