TIPPKLASSI ELEKTRILINE LINNAMAASTUR
ŠKODA on olnud juhtiv autotootja Euroopas juba üle 125 aasta, loonud uusi trende ja tehnoloogiaid. Nüüd on Sinu ees meie uusim läbimurre – elektriline maastur ENYAQ iV.
ŠKODA ENYAQ iV on meie kõige esimene elektriline maastur, mille sõiduulatus on kuni 500 km. Auto, mis näitab teed tervele autotööstusele. Tuleviku sõiduvahend, millesse saad istuda täna.
MIKS VALIDA ENYAQ iV?
Täiesti uus ENYAQ iV arvestab loodusega mitte ainult heitmevabalt liikudes, vaid ka interjööri keskkonnasõbralike materjalidega.
Näiteks konjakikarva istmekatete naha värvimiseks pruugiti oliivilehti, mis muidu oleks mittekasutatav prügi.
Interjööri uus disain põhineb omadustel, millega Sa harjunud oled. Lisaks sellele on seal veelgi rohkem ruumi ja veelgi rohkem nutikaid lahendusi. Näiteks armatuurlaua kuju järgib mootorikatte kuju koos eendiga ŠKODA logo tarvis. Sarnane kõrgem osa toetab Sinu kätt, kui Sa kasutad teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraani. Pole vist tarvis mainidagi, et nagu tavaliselt, leidub autos hulgaliselt panipaiku kõigile reisijaile.
Keskkonnasõbralikkuse taotlemisel ei ole murranguline mitte üksnes ENYAQ-i täiselektrilisus, vaid kogu selle sisekujundus on moodsa elukeskkonna peegeldus, kus on kasutatud n.ö teise ringi tooraineid ning jätkusuutlikult toodetud materjale.
Elektriautoga sõites käid Sa säästlikult ümber ka oma rahakotiga. Sulle pakutakse mitmeid hüvesid nagu ostutoetused, tasuta parkimine ja soodustused auto kasutamisel. ENYAQ pidurdab peamiselt elektrimootoriga tänu millele ei kulu piduriklotsid ning mistõttu paisatakse õhku vähem tolmuosakesi ja linnaruumi õhk on puhtam.
ENYAQ on esimene seeria-Škoda, mis baseerub Volkswageni grupi spetsiaalselt elektriautode jaoks loodud moodulplatvormil MEB. See võimaldab muuta uued elektriautod reisijate ja pagasi jaoks avaramaks ja ruumikamaks, sest enam ei ole vaja sisepõlemismootorit ega ajamit koos kardaanitunneli või tankimis- ja heitgaasiseadmega.
Akuga töötaval elektrisõidukil on vähem liikuvaid osi, mistõttu on ka hooldus lihtsam, seda peab teostama harvem ja see on odavam kui tavapärasel sisepõlemismootoriga sõidukil.
Versioon
|
50
|
60
|
80
|
---|---|---|---|
Aku mahutavus | 55 kWh | 62 kWh | 82 kWh |
Sõiduulatus | kuni 355 km | kuni 412 km | kuni 537 km |
Maksimaalne võimsus | 109 kW / 148 hj | 132 kW / 180 hj | 150 kW / 204 hj |
Maksimaalne pöördemoment | 220 Nm | 310 Nm | 310 Nm |
Kiirendusaeg 0–100 km/h | 11,4 s | 8,8 s | 8,6 s |
Veoskeem | tagavedu | tagavedu | tagavedu |
Tippkiirus | 160 km/h | 160 km/h | 160 km/h |
Hind alates | 34 990 € | 39 990 € | 46 280 € |
Kuumakse alates | 342 € | 391 € | 453 € |
Sissemakse 15%, periood 60 kuud, jääk 30%, aastane läbisõit 20 000 km.
Võrreldavad mudelid | Kütuse- või elektrikulu kuus | 5-aastase perioodi hoolduskulud kuus | Liikluskindlustus kus | Kaskokindlustus kuus | Liisingumakse kuus | Igakuine kulu kokku: |
Bensiinimootoriga SUV
Hind 35 000 € Võimsus: 140-150 kW Kütusekulu: 9 l/100 km |
208 € | 40 € | 8.7 € | 33.3 € | 403 € | 662 € |
Diiselmootoriga SUV
Hind 40 000 € Võimsus: 140-150 kW Kütusekulu: 7,5 l/100 km |
150 € | 40 € | 8.7 € | 33.3 € | 460 € | 657 € |
Enyaq iV60
Hind 39 990 € Võimsus: 132 kW Energiakulu: 16,6 kWh/100 km |
28 € | 7 € | 8.4 € | 33.3 € | 425 € | 467 € |
Enyaq iV80
Hind 46 280 € Võimsus: 150 kW Energiakulu: 18,1 kWh/100 km |
30 € | 7 € | 8.4 € | 33.3 € | 492 € | 531 € |
Bensiini hind 1,389 €/l. Diisli hind 1,199 €/l. Kodutarbija aasta keskmine börsipaketiga öise elektri hind (sh kõik lisatasud ja käibemaks): 0,10 €/kWh.