3. veebruar 2023
Škoda püstitas kaks ametlikku jääl driftimise maailmarekordit linnamaasturiga Enyaq RS iV, margi teise täiselektrilise sportliku mudeliga. Rekordid „Pikim pidev sõidukiga driftimine jää peal“ ja „Pikim pidev sõidukiga driftimine jää peal (elektriauto)“ on kinnitatud Guinnessi rekordite raamatu poolt. Rekordipüstitajaks 19. jaanuaril 2023 oli autoajakirjanik Richard Meaden 188,496-meetrise ümbermõõduga ringikujulisel jäärajal, mis oli sisse aetud Stortjärneni järve jääle Rootsis Östersundi lähedal.
Esimene rekord, mille Škoda Stortjärneni järvel purustas, oli pikim pidev sõidukiga driftimine jää peal. Hiljuti turule toodud linnamaasturi Enyaq RS iV roolis püstitas Richard Meaden uue ametlikult kinnitatud rekordi, hoides autot juhitavas libisemises rohkem kui 15 minutit ja läbides 7351 meetrit. Meaden purustas sellega varasema rekordi 6,231 kilomeetrit, mis oli püstitatud 2022. aastal Hiinas. Sama sõiduga tegid Meaden ja Škoda Enyaq RS iV aga veel teisegi rekordi – „Pikim pidev sõidukiga driftimine jää peal (elektriauto)“.
Tunnistajatena olid kohal ka Guinnessi rekorditeraamatu esindaja ja rahvusvahelise kategooria driftikohtunik David Kalas. Škoda tiim viibis kohal neljandat päeva ning oli enne rekordipüstitamist teinud arvukalt treeningsõite erinevate rehvikombinatsioonidega.
Enyaq RS iV pidas rasketes tingimustes hästi vastu ning tegi rekordi püstitamiseks kulunud 15 minuti ja 58 sekundi jooksul driftirajal 39 ringi. Tippkiirus selle aja jooksul oli 48,69 km/h ning väikseim kiirus 31,64 km/h.
Rekordi püstitanud seeriasõidukil olid all 20-tollised kergmetallveljed. Esiratasetele paigaldati Michelini valmistatud „rajapäevarehvid“ Däckproffsen 245/35-R20, millest kummalgi oli 600 5-millimeetrist naastu. Külmunud libedal pinnal tagasid need hea haardumise ja roolimise. Tagaratastele paigaldatud Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 rehvidel oli 300 2-millimeetrist naastu, 40 sentimeetri paksusel jääl moodustasid need ideaalse kombinatsiooni.
Kahe Guinnessi maailmarekordi püstitamisega naasevad Škoda, Richard Meaden ja RS taas rekorditeraamatusse. 2011. aastal püstitas Briti ajakirjanik Lõuna-California ajavõtuliidu (Southern Californian Timing Association ehk SCTA) kiirusrekordi maismaal 2,0-liitristele ülelaadimisega seeriaautodele tulemusega 227,080 miili tunnis (365,372 km/h). Suurbritannias ehitatud Škoda Octavia tegi rekordi USA-s legendaarsel Bonneville’i kuivanud soolajärvel.
Meaden rääkis oma saavutuse kohta järgmist: „Oli üsna eriline tunne olla tagasi järjekordse Škoda rekordiauto roolis, seekord USA Bonneville’i soolajärve asemel Skandinaavias külmunud järve jääl. Need kaks rekordit tulid väga erinevate autodega. Olen väga uhke, et saan 12-aastase vaheaja järel olla jälle rekordi purustanud tiimi liige, Kes oleks üldse osanud arvata, et me satume siia elektriautoga jää peal driftima? See näitab, kui ulatuslikult automaailm muutub ja kui põnev see kõik on.“
Enyaq RS iV saab sportvedrustuse, mis tavalise Enyaq iV-ga võrreldes on ees 15 mm võrra ja taga 10 mm madalam. Lisaks parandavad rataste haardumist muutuva ülekandega rool ja sõidurežiimide valik, soovi korral ka amortisaatorite jäikust muutev adaptiivveermik. Eripäradeks on ka iseloomulikud RS-sportkaitserauad, välimuse läikivmustad ehisosad ning interjööris musta nahaga kaetud sportistmed, rool ja armatuurlaud.
Linnamaastur Enyaq RS iV on teine RS-embleemi kandev täiselektriline Škoda. Selle 82 kWh aku (netomahutavus 77 kWh) ja kaks elektrimootorit tagavad tippvõimsuseks 299 hobujõudu ning võimaldavad 0-100 km/h kiirenduse läbida 6,5 sekundiga. Kumbagi silda käitab üks elektrimootor, koos arendavad need pöördemomenti 460 Nm, kindlustades silmapilkse kiirenduse ja jõulise suutlikkuse. Sõiduki akut saab laadida võimsusega 135 kW ehk 80% aku täituvusest on saavutatav kõigest 36 minutiga.