25. jaanuar 2024
Esmapilgul ei paista siin midagi erilist, aga Sinu ees seisev Škoda Enyaq on oma vanematest sõsaratest üsna erinev. Ning erinevus pole ainult tagaluuki ehtivas numbris 85. Mudeliaasta 2024 suurimad uudised peituvad ikkagi seespool. Tule ja vaata!
Üks kohe märgatav erinevus on teabe- ja meelelahutussüsteem, õieti selle kasutajaliides. „Sisuliselt kõik on uus: ikoonide väljanägemine, värvid, taust,“ ütleb Jan Rehák, kes uue kasutajaliidese kallal töötas. „Meie ütleme, et see on uues stiilis Flow HMI. Kodiaqi ja Superbi uus põlvkond saab samasuguse kasutajaliidese, mis põhineb Škoda Flow’l – Škoda mobiilirakendustes ja veebilehtedel kasutataval digitaalsel disainisüsteemil,“ lisab ta.
Kuid väljanägemine pole ainus, mis on uus. Ekraani ääristavad nüüd ülemine ja alumine ikoonirida. Ülemised ikoonid keskenduvad auto funktsioonidele, kuna alumised annavad juhile kiire juurdepääsu näiteks meediale ja navigatsioonisüsteemile. Enamgi veel, ikoonide valikut nendes ridades saab omatahtsi muuta.
Põhiekraani tausta värv muutub nüüd vastavalt meeleoluvalgustuse valitud värvitoonile. Navigatsioonikaartide kuvamist on parendatud, eriti renderdamise ja värvide osas.
Kirjatüüpide ja värvide muutused leidsid aset ka juhi ees asuval infoekraanil, mis kuvab muuhulgas kiirust, aku täituvust ja navigatsioonijuhiseid. Ikoonid ja kirjatüübid on kooskõlas Škoda praeguse firmastiiliga.
Rohkem võimsust, pikem sõiduulatus
Üks oluline täiustus on tagasilla elektrimootori suurem võimsus ja pöördemoment. Võimsus kasvas eelmise versiooniga võrreldes 60 kW ja on nüüd 210 kW. Sama süsteemivõimsus on saadaval ka nelikveolisele mudelile Enyaq 85x. Uue mootori maksimaalne pöördemoment on 545 Nm. Mudeliaasta 2024 tõi võimsuse kasvu ka Enyaq RS-ile, mis on endiselt valiku võimsaim mudel, arendades nüüd 250 kW (30 kW endisest enam).
Suurema võimsuse ja paranenud tõhususe taga on täiustused mootori juures. „Muudatused puudutavad kogu elektriajami süsteemi. Staatori ja rootori kettad on nüüd õhemad ja kasutatakse paremaid püsimagneteid. Inverter on nüüd muutuva juhtsagedusega ning reduktoril on muudetud ülekandearvu. Lisatud on ka õlijahutus,“ loetleb Jiří Šlechta Škoda tehnikaosakonna mootori- ja veermikuarenduse allüksusest.
Võimsam, kuid samal ajal tõhusam mootor toob endaga kaasa paranenud sõidudünaamika – 0–100 km/h kiirenduseks kulutab Enyaq 85 6,7 sekundit ja RS 5,5 sekundit, mõlema puhul paranesid ajad ligi kaks sekundit. Kuid täiustused tõid kaasa ka sõiduulatuse pikenemise. Ühe laadimisega jõuab Enyaq 85 rohkem kui 560 kilomeetri kaugusele, kupeeversiooni sõiduulatus on lausa üle 570 kilomeetri.
Koostoimes Enyaqi tarkvaraga võimaldab uus riistvara teabe- ja meelelahutussüsteemil sujuvamalt toimida. Üks olulisemaid uuendusi on aku eelsoojendus, mis külmades oludes tõstab aku temperatuuri kiirlaadimiseks optimaalsele tasemele. Eelsoojendatud aku tähendab, et Enyaq saavutab maksimaalse laadimisvõimsuse kiiremini. Eelsoojenduse saab sisse lülitada käsitsi või käivitub see automaatselt auto navigatsioonisüsteemi kasutamise põhjal, mis võtab arvesse marsruudi laadimisgraafikut.
Autost lahkudes saate pruukida teist uut funktsiooni. Tänu võtmeta lukustussüsteemi Kessy täiustustele pole enam tarvis autot lukustada. Auto teeb seda ise, kui juht koos võtmega on eemaldunud 2,5 meetri jagu. Mudeliaastaks 2024 lisandus Enyaqi perre ka versioon Laurin & Klement.