11. aprill 2022
FABIA on algusest peale olnud üks ŠKODA edukamaid mudelisarju. Kõik sai alguse 1999. aastal, kui esimene põlvkond nägi ilmavalgust luukpärana, aasta hiljem järgnes universaal versioon ja seejärel, 2001. aastal sedaan. FABIA sai kiiresti klientide lemmikuks ja jätkab oma edulugu tänapäevani välja.
Ent kuna maailm liigub vankumatult edasi, muutuvad ka klientide eelistused ja vajadused pidevalt, nii et igaüks, kes soovib oma ala tipus püsida, peab ajaga kaasas käima ja pigem sellest isegi sammu võrra eespool püsima.
SUUREM NII SEEST KUI VÄLJAST
FABIA neljanda põlvkonna üks suuremaid uuendusi on moodulplatvormi MQB-A0 kasutamine, mis toob kaasa üht-teist.
Üks silmatorkavam tulemus on see, et auto välis- ja sisemõõtmed on eelmise põlvkonna omadega võrreldes märkimisväärselt kasvanud. Allolevas tabelis on toodud kahe põlvkonna võrdlus.
Pikkus | Laius | Teljevahe | Pakiruumi maht | |
Neljanda põlvkonna FABIA | 4107 mm | 1780 mm | 2564 mm | 380 l |
Kolmanda põlvkonna FABIA | 3997 mm | 1732 mm | 2470 mm | 330 l |
Kasv | 110 mm | 48 mm | 94 mm | 50 l |
Uus Škoda Fabia on varasemast nutikam: sõltuvalt varustustasemest pakub mudeli neljas põlvkond kuni 43 brändile iseloomulikku Simply Cleveri detaili. Viis neist funktsioonidest on Škoda mudelivalikus täiesti uued ning kaheksa teist on Fabias saadaval nüüd üldse esmakordselt. Uued lisad, nagu eemaldatav topsihoidja esiistmete vahel, täiendavad Škoda klassikuid, nagu kütusepaagi korgi sees asuv jääkaabits koos rehvi turvisemõõduga, parkimispileti hoidja A-piilaril ja vihmavari juhi ukse sees.
Škoda pakub esmakordselt viite Simply Clever detaili. Näiteks on pakiruumi lisavarustusena saadaval uuenduslik, paindlik panipaik. See on külgpaneeli külge kinnitatud, ruumi säästva kokkuvolditava konstruktsiooniga ja seda saab vajadusel välja tõmmata hoidmaks esemeid pagasiruumi sees. Esiistmete vahel olev eemaldatav tassitopsihoidja pakub siseruumides suuremat paindlikkust. Uus kinnitusklamber krediitkaardi või parkimispileti jaoks ning keskkonsooli hoiukambris asuv elastne pliiatsihoidja aitavad hoida korda salongis. Tagareisijad saavad väiksemaid esemeid turvaliselt hoida ka lisavarustusena saadaval olevasse kesktunnelis asuvasse kasti. Kast mahub kenasti keskkonsooli ja tagaistme vahele, kus see lukustub. Simply Cleveri ideede nimekirja kuulub ka päikesevari, mis on saadaval panoraamkatusele lisavarustusena. Kui seda ei kasutata, saab selle paari lihtsa liigutusega kokku voltida ja paigutada pagasiruumi katte alla.
Kokku kaheksa Simply Cleveri detaili kõrgematest Škoda mudeliseeriatest on samuti esmakordselt väikeautos saadaval. Nende hulka kuulub multifunktsionaalne kott, mida saab kinnitada pagasiruumi katte alla. See pakub hoiuruumi mantlitele või jakkidele ja mahutab kuni 3,5 kilogrammi kaaluvat pagasit. Esiistmete seljatugede hõlpsasti ligipääsetavad taskud nutitelefonide jaoks on tuttavad juba Octaviast ja Enyaq iV-st, samuti kui kaardi- ja mündikastid kindalaekas. Kaassõitja istme seljatoe saab alla voltida võimaldamaks eriti pikkade esemete transportimist. Esmakordselt on Fabiale lisavarustusena saadaval USB-C port sisepeeglile. Seda saab kasutada näiteks registraatori toiteallikaks, et kaabel ei takistaks juhi vaadet. Tagumist lugemisvalgustit saab mugavalt eestpoolt juhtida – see on ideaalne tagumistel istmetel reisivate laste jaoks, kes on liiga väikesed, et ise valgustust sisse lülitada. Nutitelefone saab laadida induktiivselt tänu Phone Boxile. Lisavarustusena on saadaval ka pakiruumi kaitsekate, mida saab välja voltida, kui pakiruumi kaas on avatud. See hoiab ära värvikriimustused, samal ajal kui selle helkurid pakuvad lisaturvalisust millegi seisvasse sõidukisse laadimisel.
Uue Fabia jaoks on valikus viis EVO-põlvkonna bensiinimootorit, kusjuures suurendanud pole ainult erinevate mootorite arvu, vaid ka võimsuste valikut – 48 kW (65 hobujõudu) kuni 110 kW (150 hobujõudu).
Kõik uue Fabia jaoks pakutavad mootorid pärinevad EVO-põlvkonnast. Need on säästlikumad ja vastavad Euro 6d heitmenormile. Uus tippmootor on 1.5 TSI, mille võimsus on 110 kW (150 hobujõudu) ja standardvarustuses pakutakse 7-käigulist DSG-d. Kuni 70 kW (95 hobujõudu) võimsusega Fabia on saadaval 5-käigulise manuaalkäigukastiga; 1.0 TSI puhul, mis toodab 81 kW (110 hobujõudu), on võimalik valida 6-käigulise manuaalkäigukasti ja 7-käigulise DSG vahel.
REGISTREERI PROOVISÕIDULE SIIN