11. jaanuar 2022
Neli aastat pärast turuletulekut läbib ŠKODA KAROQ uuenduskuuri. ŠKODA värskendas oma teise linnamaasturi mudelivalikut, tagamaks sellele jätkuvat edu. Lisaks veelgi viimistletud disainikeelele saab kompaktne linnamaastur uuenduse käigus endale jätkusuutlikud materjalid, uue tehnika ja tõhusamad mootorid praegusest EVO põlvkonnast.
Thomas Schäfer, ŠKODA AUTO tegevjuht: „Rohkem kui poole miljoni müüdud autoga on KAROQ meie margi edu võti. Selle jätkumiseks oleme autot veelgi edasi arendanud: tal on nüüd värskem disain ja optimeeritud aerodünaamika koos uusimate juhiabisüsteemide ning teabe- ja meelelahutussüsteemidega. Olen veendunud, et see tervik võimaldab meil KAROQi edulugu jätkata.“
Värske disain, täiustatud aerodünaamika ja jätkusuutlikud interjöörimaterjalid
ŠKODA jätkas uuendatud KAROQi tarvis oma disainikeele edasiarendamist ning linnamaastur näeb veelgi efektsem välja. Laiem ja nüüd kuusnurkne ŠKODA esivõre, kitsamad esi- ja tagatuled ning optimeeritud aerodünaamikaga valuveljed koos mustast plastist Aero-ilukilpidega on põhilised pilgupüüdjad. Uued veljed, õhuvoolu suunavad ribid tagaakna juures ja uus tagaspoiler aitavad parandada auto aerodünaamikat ja seeläbi vähendada heitgaaside CO2 sisaldust. Interjöör on saanud uued polstrid, soovi korral valmistatakse need jätkusuutlikest materjalidest. KAROQile on lisandunud uut tehnikat, näiteks täis-LED-maatriksesituled ja laienenud on samuti juhiabisüsteemide valik. Krooniks kõigile uuendustele on viis tõhusat mootorit Volkswageni kontserni EVO põlvkonnast. Kaks diislit ja kolm bensiinimootorit katavad võimsusvahemiku 81 kW (110 hj) kuni 140 kW (190 hj). 2.0 TSI arendab 140 kW võimsust ning on mõeldud ainult nelikveolisele KAROQ SPORTLINE’ile. 2.0 TDI võimsusega 110 kW on saadaval nii esi- kui ka nelikveolistele versioonidele.
2017. aastal turule toodud KAROQ oli Tšehhi autotootja teine linnamaastur. Selles on olemas kõik ŠKODAdele tüüpilised omadused: avar siseruum, kõrge praktiline kasutamisväärtus ja eeskujulik omaduste-hinna suhe. KAROQi toodetakse Tšehhi Vabariigis, Slovakkias, Venemaal ja Hiinas ning see on saadaval 60 riigis.
Silmatorkavam, pikem ja aerodünaamilisem: uuendatud KAROQi iseloomustab ŠKODA linnamaasturite viimistletud disainikeel. Sarnaselt ŠKODA teistele mudelitele on tal nüüd laiem kuusnurkne ŠKODA esivõre, mis koos uue esikaitserauaga annab KAROQile sitkema väljanägemise. Esituled on kitsamad, tagatuled samuti, esitulede juures on kasutusel nelja tulemooduliga disain, mille tarvis on nüüd saadaval ka täis-LED-maatrikstehnika. Pikem tagaspoiler, õhukardinatega uus esikaitseraud, kütusepaagi aerodünaamiliselt optimeeritud põhjakate ning uued valuveljed läbimõõduga 17, 18 ja 19 tolli aitavad auto õhutakistust vähendada üle 9 protsendi ning viia õhutakistusteguri (cd) väärtuseni 0,30. See teeb KAROQist ühe aerodünaamilisema auto omas segmendis.
ŠKODA peadisainer Oliver Stefani: „Uuendatud KAROQ näeb nüüd välja märksa enesekindlam. Laiem, kuusnurkne ŠKODA esivõre ja uus kaitseraud muudavad esiosa silmatorkavamaks. Lisaks annavad uue kujuga kitsamad LED-esituled ja nende nelja tulemooduliga disain kogu autole dünaamilisema oleku. Seda rõhutavad ka muudetud disainiga tagatuled, uus tagaspoiler aga laseb KAROQi paista pikemana.“
Muudetud kujuga kaitseraud on kerevärvi, kuna lai alumine õhuvõtuava saab kristallimotiivide ja võreefektiga disaini. L-tähe kujulised motiivid külgedel toovad esile õhukardinaid, kuna toekas musta tekstuuriga spoiler täiendab esiosa. Õhukardinad juhivad õhku kontrollitud viisil läbi kaitseraua külgmiste osade ja rataste, vähendades seeläbi keeriste teket ja tasandades õhuvoolu. Autopõhja õhutakistuse vähendamiseks saab nelikveoline KAROQ endale kütusepaagi optimeeritud aerodünaamikaga põhjakatte, mis katab ka tagasilda.
Uue kujuga kitsamad esituled koos lisana pakutava täis-LED-maatrikstehnikaga
Märgatavalt kitsamad esituled pikendavad ŠKODA esivõret. Uue kuju saanud päevasõidutuled on nüüd kaheks jagatud ning rõhutavad veelgi auto dünaamilist välimust. Lisavarustusena saadaolevate tipptaseme esitulede tarvis pakub ŠKODA täis-LED-maatrikstehnikat – esimest korda KAROQi ajaloos. Kaks tulemoodulit asuvad siin teineteise kohal. Need toimivad lähi- ja kaugtuledena ning moodustavad iseloomuliku nelja tulemooduliga kogumi, mis eriti hästi hakkab silma pimedas. Ka baastaseme KAROQ saab põhivarustusena ülemistesse esituledesse valgusdioodid, alumistes korpustes asuvad eraldi udutuled.
Uus tagakaitseraud ja teravate vormidega LED-tagatuled
ŠKODA KAROQi uue disainiga tagaosa kaunistab nüüd varasemast pikem kerevärvi spoiler, mis külgvaates muudab kogu auto pikemaks. Koos külgmiste õhusuunajatega, mis meenutavad lennukitel nähtud osi, summutab spoiler tagaosas tekkivaid õhukeeriseid, parandades auto aerodünaamikat ja vähendades heitgaaside CO2 sisaldust. Uudse kujuga tagakaitseraud on laadimiskünnisest madalamal kerevärvi, toekas mustast plastist tagadifuusor aga silmatorkavalt voolujoonelise kujuga. ŠKODA disainerid andsid uued vormid ka KAROQi tagatuledele. Needki on nüüd kitsamad ja töötavad täielikult LED-tehnikal. Ambition-varustustasemest alates kuuluvad tagatulede juurde dünaamilised suunatuled ja animeeritud tervitussignaal. ŠKODAle omasteks disainidetailideks on kristallimotiividega struktuurid ja C-tähe kujulised tagatulemoodulid.
Uued Aero-valuveljed ja kaks uut värvi
Uuendatud ŠKODA KAROQile on saadaval üheksa kerevärvi, neist metallikvärvid Phoenix Orange (oranž) ja Graphite Grey (hall) esimest korda. Aerodünaamikat parendavad kolm uut veljedisaini, millest kaks – 17-tolline Scutus ja 19-tolline Sagitarius – saavad mustast plastist Aero-ilukilbid õhukeeriste summutamiseks. 18-tollised valuveljed Miran on samuti optimeeritud aerodünaamikaga. Elegance-varustustase sisaldab valuvelgesid Scutus, kuna soovi korral on nende asemel saadaval ka Miran ja Sagitarius Aero.
Kolm varustustaset ja SPORTLINE-variant
Uus ŠKODA KAROQ on saadaval varustustasemetel Active, Ambition ja Elegance ning SPORTLINE-variandina. Viimatimainitud mudel saab põhivarustusena paketi Black – läikivmustad katusereelingud ja aknaraamid. Uus KAROQ on 4390 mm pikk ja 1841 mm lai. Esiveo puhul mõõdetakse teljevaheks 2638 mm, nelikveolistel mudelitel 2630 mm. Pakiruumi maht on sama nagu eelmisel mudelil: 521 liitrit normaalasendis ja 1630 liitrit allaklapitud istmetega. VarioFlex-istmetega mahutab pakiruum 588 l, kokkuklapitud tagaistmete korral 1605 l ning tagaistmete väljatõstmise järel lausa 1810 l.